Niezapomniany pobyt w Irlandii – Zespół Szkół Agrotechniczno-Ekonomicznych w Weryni

W projekcie „EUROPEJSKIE PRAKTYKI ZAWODOWE” odbyłam trzytygodniową praktykę w mieście Cork. Jest to drugie co do wielkości miasto w Irlandii, gdzie jest mnóstwo miejsc, które warto zobaczyć. Staż odbyłam w ,,Cafè Velo” , gdzie nauczyłam się przygotowywania irlandzkich potraw i napojów. Z rodziną, u której mieszkałam nawiązałam dobry kontakt. Wyjazd ten pozostanie na długo w mojej pamięci. Chętnie odwiedziłabym to miasto jeszcze raz. Emilia

Wyjazd do Irlandii dużo mnie nauczył: cierpliwości oraz jak bardzo trzeba się starać by osiągnąć cel. Przywitanie tutaj było bardzo, a nawet zaskakująco życzliwe. Rodzina u, której mieszkałam bardzo się starała nawiązać kontakt z nami oraz była bardzo cierpliwa, a praca tutaj była wręcz idealna, bardzo uprzejmy personel oraz obowiązki nie takie trudne. Sabina

Tydzień temu rozpoczęła się nasza podróż do miasta Cork znajdującego się w Irlandii. Powodem tego wyjazdu jest 3 tygodniowa praktyka zawodowa. Jej celem jest zdobycie doświadczenia zawodowego oraz poprawienia komunikacji w języku angielskim. W niedzielę wraz z panią Donatą Krogulec i Magdaleną Cywą polecieliśmy samolotem z lotniska w Jasionce do stolicy Irlandii Dublina, a następnie autobusem do Cork. Tam przesiedliśmy się do taksówek, które zawiozły nas do rodzin. W poniedziałkowy ranek cała grupa spotkała się w biurze Training Vision, gdzie dowiedzieliśmy się, w jakich miejscach będziemy pracować. Kolejne dni mijają bardzo szybko i przyjemnie, co pomaga nam zapomnieć o tęsknocie za domem. Klaudia

Trzytygodniową praktykę w programie ERASMUS+ odbyłam w Irlandii, w mieście Cork. W mieście tym jest wiele ciekawych i ładnych miejsc,
a z daleka od domu inaczej patrzy się na innych ludzi i na świat. Z rodziną, u której mieszkałam nawiązałam dobry kontakt. Praktyki odbywałam
w sklepie „Home Star”. Osoby pracujące tam bardzo miło mnie przyjęły. Nauczyłam się wyceniana towaru i obsługi kasy fiskalnej. Ten wyjazd będę wspominać bardzo dobrze i w przyszłości odwiedzę ten kraj jeszcze raz. Ola

Pobyt w Irlandii bardzo mi się podobał , codziennie doświadczałem nowych rzeczy oraz trudności w życiu , nauczyłem się również większej samodzielności w dużym mieście. Moja praca bardzo mnie usatysfakcjonowała, poznałem tam wspaniałych zabawnych oraz fajnych ludzi z którymi nigdy mi się nie nudziło, nauczyłem się też wielu przydatnych w pracy rzeczy. Irlandia jest przepięknym krajem. Również wspaniale mieszkało mi się z rodziną. Było to starsze małżeństwo które było bardzo miłe, uczynne , pomocne oraz ku mojemu zadowoleniu gadatliwe. Nie żałuję, że przyleciałem tu na praktyki, było naprawdę wspaniale. Olgierd

W dniach 02.10-22.10.2022 r. miałam przyjemność odbywać praktykę w Irlandii. Miejscem praktyki był sklep ogrodniczy ,,Kiernan’s garden Centre” położony w Douglas. Wraz z Olą byłyśmy ciepło przywitane przez rodzinę, u której miałyśmy mieszkać. Tuż po przyjeździe zostałyśmy zapoznane z planem miasta, linią autobusów oraz planem praktyk. Praktyki rozpoczęły się bardzo przyjemnie. Mimo iż niektóre zadania były na początku trudne – głównie przez barierę językową i utrudnione porozumiewanie się z pracodawcą, później po zapoznaniu się z obiektem oraz przyzwyczajeniem do języka, szło lżej. W trakcie weekendów mieliśmy organizowane przez firmę Training Vision wycieczki. Mimo kapryśnej pogody byłam zadowolona z widoków oraz miejsc które zobaczyłam. Jedzenie było bardzo dobre i różnorodne. Na śniadanie i lunch mieliśmy możliwość przygotowania sobie tego, co chcemy, a obiady gotowane przez rodzinę były zdrowe dobre i mega ładnie wyglądały. (Suzie bardzo chętnie podzieliła się przepisem na pyszną lazanię). Niestety wszystko co dobre się kończy tak też nasza przygoda w Irlandii dobiega powoli końca. Nie żałuję zgłoszenia się do tego projektu i jak tylko będzie możliwość chciałabym to powtórzyć, gdyż jest to niezapomniana przygoda, dzięki której poznałam wielu ludzi, ich sposób życia oraz bardzo wiele nauczyłam ze swojego zawodu. Karolina

W dniach 02.10.22 – 22.10.2022 miałam przyjemność odbyć praktykę zawodową za granicą w Cork w Irlandii. Rodzina, która nas przyjęła była bardzo miła i wyrozumiała. Jedzenie było bardzo smaczne. W czasie praktyki byłam kelnerką w restauracji ,, Cafe Mexicana “. Do moich zadań należało między innymi: sprzątanie kawiarni, podawanie dań i napoi, nalewanie do miseczek sosów oraz krojenie owoców. Atmosfera była bardzo miła i od początku w miarę dogadywałam się z pracownikami. Po pracy wraz z Karoliną często wybierałyśmy się na spacery. Głównie do parku, który był blisko i zachęcał do ponownego odwiedzenia. Dnia 16 października z grupą pojechaliśmy na klify. Mimo, że pogoda nie sprzyjała, bo delikatnie padał deszcz i mocno wiał wiatr to widoki, które zobaczyliśmy były warte, ażeby trochę pocierpieć. Czas spędzony w Irlandii zostanie niezapomnianym wspomnieniem, które będę wspominać z uśmiechem na ustach. Gdybym miała możliwość pojechania na podobny wyjazd, na pewno bym się wybrała. Ola

Odbyłem trzytygodniowe praktyki w mieście Cork. Jest to miasto pełne miejsc, które warto odwiedzić. Staż odbyłem w bardzo ładnym barze „The Thomond Bar” , gdzie nauczyłem się przygotowywania przeróżnych Fast Foodów. Z rodziną u której mieszkałem nawiązałem dobry kontakt. Wyjazd ten pozostanie na długo w mojej pamięci, chętnie odwiedziłbym to miasto jeszcze raz. Andrzej

Bardzo podobało mi się w Irlandii. Pracowałem w sklepie Saville Menswear. Poznałem wielu ciekawych ludzi. Zwiedziłem mnóstwo interesujących i godnych uwagi miejsc, atrakcji, restauracji. Relacje z rodziną były bardzo dobre, nie miałem problemów z komunikacją .W pracy  wiele się nauczyłem. Jedyne, co mi się tutaj nie podoba to ceny, ale nie od nas to zależy. Michał

W październiku odbyłam 3 tygodniową praktykę w mieście Cork w Irlandii. Jest to piękne i malownicze miasto, które polecam zobaczyć. Staż odbyłam w Cafeteria Tiramisu, nauczyłam się tam przygotowania włoskich oraz irlandzkich napojów i potraw. Z rodziną u której mieszkałam, a także z osobami, z którymi pracowałam nawiązałam bardzo dobry kontakt. Był to wyjazd pełen wrażeń i przygód. Pozostanie on długo w mojej pamięci. Chętnie wróciłabym tutaj jeszcze raz. Alicja

W dniach 02 – 22 października przebywałem w Irlandii w mieście Cork, gdzie brałem udział w praktykach. Staż odbył się w sklepie z różnymi artykułami technologii nowoczesnej “Agora”, w którym poznałem niezwykle intrygujących ludzi. W czasie wolnym, wraz z kolegami z grupy poznawałem uroki tego pięknego miasta. Najciekawsza wydała mi się gotycka katedra. Z całą grupą byliśmy również na wycieczce nad klifami Moheru. Widoki były niesamowite. Rodzina u której się zatrzymaliśmy wraz z kolegą, była przemiła, dzięki czemu nasza blokada językowa powoli zanikła. Tutejszy krajobraz, kultura, samo Cork, jak i cała Irlandia tak mnie sobą zafascynowały, że z chęcią odwiedzę znane mi miejsca ponownie. Była to niezwykła przygoda, która pozostanie w mojej pamięci na długo. Bartek

Dzięki wyjazdowi na staż do Irlandii doświadczyłam wielu nowych wrażeń i różnic kulturowych. Mimo, iż mój staż się kończy, nadal zadziwia mnie i dezorientuje ruch lewostronny na ulicach. Odbyty staż był okresem wzbogacania wiedzy i rozwijania umiejętności. Wiele się nauczyłam i miło spędziłam czas z pracownikami, którzy pomagali mi jak tylko mogli. Dzięki nim nauczyłam się kilku sztuczek kulinarnych pomagającym w szybszym i łatwiejszym sporządzaniu różnych potraw. Jest to tajemnica zawodowa i niestety nie mogę więcej o tym pisać Pani przyjmująca nas do swojego domu jest bardzo sympatyczną i szaloną osobą. Przy niej nie da się nudzić. Przyjęła nas ciepło i chętnie pomaga nam z drobnymi problemami z jakimi się zetknęliśmy. Razem z koleżanką kochamy jej dania i bardzo miło wspominamy weekend spędzony na graniu w gry planszowe z naszą panią. Z wielką chęcią wzięłabym udział w następnym wyjeździe na staż za granicą. Ola

Cork to przepiękne miasto z wieloma pięknymi kościołami, krajobrazami i innymi ciekawymi zabytkami a ludzie są bardzo mili i pomocni. Morze jest przepiękne a klify zaskakują swoją wysokością i widokiem który zapiera dech w piersiach. Jedzenie jest dobre ale potrawy są podawane w bardzo dużych porcjach jak na jedną osobę. Irlandczycy lubią ubierać się na zielono albo mieć jakiś dodatek w tym kolorze. Ludzie są życzliwi i bardzo często można ich zobaczyć uśmiechniętych. Na wielu uliczkach można usłyszeć grę na przeróżnych instrumentach solo lub w zespołach. Justyna

Bardzo podobało mi się w Irlandii Poznałem wielu ciekawych ludzi. Zobaczyłem wiele interesujących miejsc. Relacje z rodziną były bardzo dobre, nie miałem żadnych problemów z komunikacją. Pracowałem w sklepie Gentleman’s Quarters. Kacper