Wrażenia Julity i Martyny z Zespołu Szkół Ponadgimnazjalnych w Krośnie Odrzańskim z ich pierwszego tygodnia pobytu w Rimini

5 września wyruszyliśmy autokarem w podróż do Rimini, aby rozpocząć staż zorganizowany przez Sistema Turismo. Każdy z nas miał rozpocząć praktykę w nowym miejscu, wśród dotąd nieznanych nam ludzi.

Pośród emocji takich jak ekscytacja czy szczęście, znajdowały się także niepewność oraz zdenerwowanie, gdyż nikt z nas nie był do końca pewny, co nas czeka i jak sobie poradzimy z przydzielonymi nam zadaniami. Po przyjechaniu na miejsce zostaliśmy przywitani z uśmiechem przez ludzi z hotelu oraz poszliśmy na prawdziwie włoską kolację.

Wszyscy byliśmy bardzo zmęczeni, lecz towarzyszące nam rozentuzjazmowanie, związane z rozpoczęciem pracy, dodawało nam sił. Następnego dnia udaliśmy się wraz z panią Kasią do biura Sistema Turismo, gdzie dowiedzieliśmy się o szczegółach dotyczących pobytu oraz zostaliśmy oprowadzeni po okolicy. Dzień zakończyliśmy wizytą na plaży i podziwianiem uroków słonecznego Rimini. Kolejnego dnia po śniadaniu każdy musiał dojechać autobusem do swojego miejsca pracy. Zostaliśmy ciepło przywitani przez naszych opiekunów.

W pierwszych chwilach czuliśmy obawy związane z porozumiewaniem się w obcym języku, angielskim, jednak wszystkie zmartwienia zostały praktycznie natychmiastowo rozwiązane. Każdego dnia uczymy się nowych rzeczy, które pomogą nam w pracy w naszych przyszłych zawodach. Uważamy, iż taki staż to wprost doskonała okazja, aby móc się przekonać, czy kierunek wybrany w szkole jest tym, czym chcemy się zajmować w późniejszym, dorosłym życiu. Oprócz pracy zwiedzamy wspaniałe miejsca oraz ciągle jesteśmy pod urokiem tego pięknego miejsca, w jakim się znajdujemy.

Z ekscytacją czekamy na kolejne dni oraz zaplanowane wycieczki. Już teraz śmiało możemy stwierdzić, że staż zagraniczny to przygoda, której nie zapomnimy przez lata. Pomimo tego, że jesteśmy tutaj dopiero kilka dni, to już zdążyliśmy poznać kulturę Włoch oraz pewne nawyki tutaj panujące.

Reasumując, sądzimy, że każdy który ma możliwość wzięcia udziału w praktykach zorganizowanych przez Sistema Turismo powinien z niej skorzystać oraz nie obawiać się trudności jakie mogą go tutaj spotkać, gdyż natychmiastowo zostaną one rozwiązane.