Nauczyciele z Rzeszowa w Portsmouth

 

Projekt „Szkolenia dla kadry edukacji szkolnej w wymiarze europejskim” realizowany w Zespole Szkół Kształcenia Ustawicznego w Rzeszowie od 01.10.2018 do 29.02.2020, finansowany ze środków Europejskiego Funduszu Społecznego, Program Operacyjny Wiedza Edukacja Rozwój (POWER) w ramach projektu: „Ponadnarodowa Mobilność Kadry Edukacji Szkolnej”nr POWERSE-2018-1-PL01-KA101-049092.

Dofinansowanie projektu z UE: 84 428,56 PLN

Drugi tydzień ferii (18-22.02.2019) 7-osobowa grupa nauczycieli z Zespołu Szkół Kształcenia Ustawicznego w Rzeszowie spędziła w portowym Portsmouth na południu Anglii. Celem wizyty było nie tylko poznanie historycznego miasta w hrabstwie Hampshire, ale przede wszystkim uczestnictwo w kursie pt. “Interactive training and teaching techniques”, który odbywał się w ramach projektu: „Szkolenia dla kadry edukacji szkolnej w wymiarze europejskim” nr  POWERSE-2018-1-PL01-KA101-049092.

Pierwszy dzień pobytu i kursu był intensywny. Po zajęciach na temat brytyjskiego systemu edukacji, form pracy i metod nauczania (metody problemowe, ekspresji i impresji oraz graficznego zapisu) udaliśmy się do ratusza, w którym przywitał nas burmistrz miasta! Po tym zaskakującym spotkaniu i zwiedzeniu lokalnego magistratu, partner projektu – Training Vision, zorganizował dla nas spacer po Portsmouth. Zobaczyliśmy imponujących rozmiarów Emirates Spinnaker Tower, dzielnicę uniwersytecką, starą część miasta i port.

Kolejne dni też były pełne wrażeń – przed zajęciami zwiedzaliśmy, poznawali miasto i okolice, jego historycznych słynnych mieszkańców (tu urodził się Charles Dickens, Artur Conan Doyle wymyślił Sherlocka Holmesa, a Rudyard Kipling napisał “Księgę dżungli) i starali maksymalnie wykorzystać czas.

Zajęcia obywały się codziennie w “Victory Business Centre”,  były nie tylko dobrze przemyślane, świetnie przygotowane, ale przede wszystkim dostosowane do naszych potrzeb. Miła i przyjazna atmosfera podczas kursu sprawiała, że nauka była przyjemnością.

Co dał nam kurs? Przede wszystkim nowe, świeże spojrzenie na to, co jest nam znane i co bywa przez nas stosowane czyli interaktywność nauczania. Uświadomił po raz kolejny jak istotne są:  samodzielność w dochodzeniu do wiedzy, umiejętność zbierania i wyszukiwania informacji i uczestnictwo w grupowym rozwiązywaniu problemów. Prowadzący pokazał nam aplikacje i oprogramowania, które w znaczący sposób uatrakcyjniają naukę i przyczyniają się do aktywizowania uczniów oraz podnoszą jakość nauczania. Przedstawione podczas kursu innowacyjne metody skutecznie utrzymują zainteresowanie uczniów, zwiększają też ich zaangażowanie w nauczany przedmiot. Inne podejście do ucznia, wprowadzanie konkretnych zmian daje ogromne korzyści oraz ożywia i usprawnia nauczanie. Prowadzący podał nam również wiele pomysłów i porad dotyczących rozwiązywania sytuacji konfliktowych.

Pobyt w Anglii był nie tylko szansą na udoskonalenie języka, zwiedzenie arcyciekawych obiektów czy spróbowanie fish &chips, ale przede wszystkim stanowił okazję do wymiany doświadczeń, zdobycia wiedzy z nowoczesnej dydaktyki i szlifowanie umiejętności z zakresu technik i metod interaktywnych.

 



Leave a Reply

Your email address will not be published. Required fields are marked *

Recent Posts
Recent Comments
Archives
Categories
Meta
Recent Posts

Staże zawodowe uczniów we włoskich salonach fryzjerskich

Uczniowie Zespołu Szkół w Działoszynie zakończyli praktyki Erasmus+ w Maladze – cztery tygodnie nauki, pracy i kultury

Pożegnanie z Rimini: owocny finał włoskiego stażu uczniów z Goleniowa i Nowogardu!

Staże uczniów z Goleniowa i Nowogardu w branży IT w Rimini ERASMUS+

Międzynarodowe staże w branży Ekonomicznej i Logistycznej – Doświadczenie uczniów z Goleniowa i Nowogardu