“Professional practice is your chance” – Pierwszy weekend

Podczas naszego pierwszego weekendu zorganizowanego z projektu Erasmus+ „Profesjonalna Praktyka Twoją Szansą” w sobotę 12.06.2021r. wybraliśmy się do San Marino na szczyt Monte Titano. Zwiedziliśmy wieże Guaita oraz Falesia. Następnie, podczas spaceru, zapoznaliśmy się z historią tego magicznego miasta. Po zwiedzaniu oraz zakupie pamiątek wybraliśmy się na plażę.

Znaleźliśmy tam wiele muszelek, stoczyliśmy walkę z krabami, nauczyliśmy się puszczać kaczki, popływaliśmy w morzu i spędziliśmy miło popołudnie. Droga, zarówno w dół, jak i w górę, nie była łatwa! Napotkaliśmy wiele przeszkód, takich jak wysoka trawa, zarośnięta droga, owady. Trasa powrotna na szczyt klifu była prawdziwym wyzwaniem. Zmęczeni wspinaliśmy się po zboczach, ale daliśmy radę!
Po wejściu do naszego czerwonego busa, podczas podróży powrotnej do hotelu, miło wspominaliśmy czas spędzony na plaży.

Wieczorem przy katedrze Salezjanów odbywał się koncert – z wielką przyjemnością wsłuchiwaliśmy się w piękne melodie i śpiew.

W niedzielę 13.06.2021 r. jako cel podróży obraliśmy Florencję. Miasto zachwyciło nas od pierwszej chwili – malownicza architektura, ciekawi i uprzejmi ludzie oraz historia miejsca. Na początku wybraliśmy się do Katedry Santa Maria del Fiore – ten widok przerósł nasze oczekiwania.
Budowla zapierała dech w piersiach oraz budziła podziw dla dawnych architektów i samego miasta. Następnie nasze kroki skierowaliśmy na Palazzo Strozzi.

Po zdjęciach ruszyliśmy w stronę zabytkowych mostów: Ponte Vecchio (Stary Most), in. most Złotników, Most Trójcy Świętej (Ponte Santa Trinita). Jako ostatnią budowlę odwiedziliśmy Katedrę Santa Trinita. Po godzinie czasu wolnego całą grupą udaliśmy się na pizzę w typowym włoskim stylu.

Po zjedzonym posiłku wróciliśmy do busa i dla odmiany wybraliśmy trasę krajoznawczą, która prowadziła przez góry i fantastyczne, zawiłe drogi Toskanii. Zatrzymaliśmy się przy kilku punktach widokowych, aby podziwiać krajobrazy. Weekend był męczący i mimo to niezwykle satysfakcjonujący. Pozwolił nam lepiej zapoznać się z sekretami i urokami Włoch.